Sahebalzamani M, Norouzinia R, Aliloo L, Rashidi A. EFFECT OF SELF EXPRESSION TRAINING ON PROMOTING FEMALE HIGH SCHOOL STUDENTS SELF–ESTEEM AND FIRMNESS. Studies in Medical Sciences 2010; 21 (1) :53-58
URL:
http://umj.umsu.ac.ir/article-1-592-fa.html
صاحب الزمانی محمد، نوروزی نیا روح انگیز، آلیلو لیلا، رشیدی علی. بررسی تاثیر آموزش ابراز وجود بر عزت نفس و قاطعیت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. مجله مطالعات علوم پزشکی. 1389; 21 (1) :53-58
URL: http://umj.umsu.ac.ir/article-1-592-fa.html
، norouzinia@gmail.com
چکیده: (22444 مشاهده)
تاریخ دریافت: 28/3/88 تاریخ پذیرش: 18/ 7/88
چکیده
پیش زمینه و هدف: ابراز وجود یک جنبه از ارتباط بین فردی است که می توان آن را ایجاد یا بهبود بخشید. هدف از آموزش ابراز وجود، یاد دادن هنر ارتباط عمیق با دیگران، برخورد جدی با کار و زندگی و تسلط بر خویش است. هدف از این مطالعه، تعیین تاثیر آموزش ابراز وجود بر عزت نفس و قاطعیت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بود.
مواد و روش کار: این مطالعه نیمه تجربی روی 50 دانش آموز مشتمل بر دو (کلاس) گروه 25 نفری انجام گرفته است. در مرحله اول، اطلاعات مربوط به مشخصات فردی و میزان عزت نفس و قاطعیت واحدهای مورد پژوهش به وسیله پرسش نامه جمع آوری شد. سپس به هر دو گروه آموزش ابرازوجود، داده شد. مرحله دوم پژوهش یک جلسه پس از آخرین جلسه آموزش ابرازوجود، انجام شد و ارزیابی مجدد صورت گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد بین میانگین امتیازات کسب شده عزت نفس و قاطعیت واحدهای مورد پژوهش قبل و بعد از آموزش اختلاف آماری معنی داری وجود دارد. آزمون آماری t زوجی نیز نشان دهنده افزایش میزان عزت نفس و قاطعیت هر دو گروه بعد از آموزش نسبت به قبل از آموزش می باشد (p=0.000).
بحث و نتیجه گیری: آموزش ابرازوجود، منجر به افزایش میزان عزت نفس و قاطعیت در دانش آموزان می گردد.
کلید واژه ها: آموزش ابرازوجود، عزت نفس، قاطعیت
مجله پزشکی ارومیه، دوره بیست و یکم، شماره اول، ص 58-53، بهار 1389
آدرس مکاتبه: تهران، خیابان شریعتی، خیابان خاقانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، تلفن: 09125603980
Email: Aliarmini@gmail.com