AU - Zargar, Yadolla AU - Sajadi, Seyede Fateme AU - Mehrabizade Honarman, Mahnaz AU - Arshadi, Nasrin TI - VALIDATION OF THE BORDERLINE PERSONALITY FEATURES SCALE FOR CHILDREN ON STUDENTS IN SHIRAZ PT - JOURNAL ARTICLE TA - URMIAMJ JN - URMIAMJ VO - 25 VI - 4 IP - 4 4099 - http://umj.umsu.ac.ir/article-1-2279-fa.html 4100 - http://umj.umsu.ac.ir/article-1-2279-fa.pdf SO - URMIAMJ 4 AB  - پیش‌زمینه و هدف: مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان برای سنجش ویژگی‌های شخصیتی مرزی در کودکان 9 سال و بالاتر ساخته شده است. این پرسشنامه با اقتباس از مقیاس مرزی PAI (پرسشنامه ارزیابی شخصیت) ساخته شد و ابعاد بی‌ثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خودجرحی را می‌سنجد. پژوهش حاضر باهدف اعتباریابی مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) در نمونه غیربالینی دانش آموزان انجام شده است.مواد و روش کار: تعداد 400 دانش‌آموز (200 دختر، 200 پسر) با میانگین سنی 78/15 به روش تصادفی چندمرحله‌ای از دبیرستان‌های شهر شیراز انتخاب شدند و مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) و مقیاس شخصیت مرزی (STB) بر روی این دانش‌آموزان اجرا شد. اعتبار BPFS-C به سه روش تحلیل عامل تأییدی، اعتبار همزمان و اعتبار ملاک سنجیده شد و به‌منظور سنجش پایایی مقیاس از ضریب همبستگی، آلفای کرونباخ و تنصیف ارزیابی شد.یافته‌ها: همبستگی بین مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکانو مقیاس شخصیت مرزی در سطح 001/0>p معنی‌دار است (51/0 r =). آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 84/0 و برای خرده مقیاس‌های بی‌ثباتی عاطفی، مشکلات هویتی، روابط منفی و خود جرحی، به ترتیب برابر با 78/0، 77/0، 77/0 و 76/0 است. علاوه بر این نتایج حاصل از تحلیل عامل تأییدی (05/0 = RMSEA) گویای برازندگی نسبتاً خوب ساختار چهار عاملی مقیاس شخصیت مرزی کودکان است.بحث و نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش بیانگر این است که مقیاس ویژگی‌های شخصیت مرزی کودکان در ایران از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار است.  CP - IRAN IN - Department of Psychology, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran LG - eng PB - URMIAMJ PG - 338 PT - Research YR - 2014