دوره 17، شماره 1 - ( فروردين 1385 )                   جلد 17 شماره 1 صفحات 15-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

لامعی ابوالفتح . آموزش بالینی فراتر از رویکردهای جاری. مجله مطالعات علوم پزشکی. 1385; 17 (1) :9-15

URL: http://umj.umsu.ac.ir/article-1-62-fa.html


چکیده:   (9383 مشاهده)
ادغام نظام ارایه خدمات و نظام آموزش پزشکی یکی از رخ دادهای بسیار بزرگ و حائز اهمیت در تاریخ معاصر کشور ما به شمار می رود. ادغام توانست دانشکده های پزشکی را به عنوان مراکز تولید کننده نیروی انسانی در کنار نظام ارایه خدمات به عنوان یکی از مشتری های مهم دانشکده های پزشکی قرار دهد. ادغام یک بستر فلسفی، فکری و علمی برای تحول در نظام های آموزشی و ارئه خدمات فراهم کرد. با این وجود، عدم درک درست آن مانع شد که از ظرفیت های به وجود آمده استفاده مطلوب به عمل آید. ادغام بالقوه زمینه فهم ضرورت های نوظهور نظام ارایه خدمات را که می توانست منشا تحولات در نظام آموزش پزشکی باشد را فراهم کرد ولی دانشکده های پزشکی آن طور که باید و شاید به این ضرورت های توجه نکرند. در این مقاله لزوم تحول در آموزش پزشکی بخصوص آموزش بالینی از منظر پاسخگویی به ضرورت های امروزین نظام ارایه خدمات بحث خواهد شد. به نظر من سرمنشا همه تحولات در آموزش بالینی درک و ادغام دانش ارتقا در آموزش بالینی می باشد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي(توصیفی- تحلیلی) | موضوع مقاله: عمومى

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مطالعات علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Studies in Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb