AU - Hamzehrobati, Motahhareh AU - Mohajerani, Behnaz AU - Ghaleei, Alireza TI - MEASURING ATTITUDE OF FACULTIES TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF THE E-LEARNING SYSTEM IN URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES PT - JOURNAL ARTICLE TA - URMIAMJ JN - URMIAMJ VO - 25 VI - 6 IP - 6 4099 - http://umj.umsu.ac.ir/article-1-2362-fa.html 4100 - http://umj.umsu.ac.ir/article-1-2362-fa.pdf SO - URMIAMJ 6 AB  -   پیش‌زمینه و هدف: آموزش الکترونیکی یکی از پدیده‌های جهان نوین است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نگرش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به پیاده‌سازی نظام آموزش الکترونیکی انجام شده است.   مواد و روش: طرح پژوهش غیرآزمایشی و به‌طور دقیق‌تر، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است که حجم نمونه با استناد به جدول مورگان 136 نفر برآورد شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ازنظرات متخصصین استفاده شد و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای‌ کرونباخ به میزان 75/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از آزمون‌های همبستگی، واریانس و تی مستقل استفاده شده است.   یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی معنادار و مستقیمی بین نگرش اعضای هیئت‌علمی به آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی وجود دارد (73/0 = r و 000/0 P= ). نگرش اعضای هیئت‌علمی نسبت به آموزش الکترونیکی با توجه به سوابق تحصیلی آنان متفاوت است (006/0 P= ، 38/ 5 F= )، ولی تفاوت معناداری بین نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی، در میان اعضای هیئت‌علمی مرد و زن وجود ندارد (82/1 - t= ، 07/0 P= ) .   نتیجه‌گیری : با توجه به نگرش مثبت اعضای هیئت‌علمی نسبت به نظام آموزش الکترونیکی، پیشنهاد‌هایی جهت بهبود وضع موجود و حرکت به سمت اجرای نظام آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی ارائه گردید.      CP - IRAN IN - Department of Education and Psychology, Urmia University, Urmia, Iran, Tel: +989119544844 LG - eng PB - URMIAMJ PG - 474 PT - Research YR - 2014