دوره 25، شماره 6 - ( ماهنامه شهریور 1393 )                   جلد 25 شماره 6 صفحات 480-474 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه ارومیه ، mhamze_robati@yahoo.com
چکیده:   (6526 مشاهده)

  پیش‌زمینه و هدف: آموزش الکترونیکی یکی از پدیده‌های جهان نوین است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نگرش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به پیاده‌سازی نظام آموزش الکترونیکی انجام شده است.

  مواد و روش: طرح پژوهش غیرآزمایشی و به‌طور دقیق‌تر، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است که حجم نمونه با استناد به جدول مورگان 136 نفر برآورد شد. برای تعیین روایی پرسشنامه ازنظرات متخصصین استفاده شد و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای‌ کرونباخ به میزان 75/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از آزمون‌های همبستگی، واریانس و تی مستقل استفاده شده است.

  یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی معنادار و مستقیمی بین نگرش اعضای هیئت‌علمی به آموزش الکترونیکی و آموزش ترکیبی وجود دارد (73/0 = r و 000/0 P= ). نگرش اعضای هیئت‌علمی نسبت به آموزش الکترونیکی با توجه به سوابق تحصیلی آنان متفاوت است (006/0 P= ، 38/ 5 F= )، ولی تفاوت معناداری بین نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی، در میان اعضای هیئت‌علمی مرد و زن وجود ندارد (82/1 - t= ، 07/0 P= ) .

  نتیجه‌گیری : با توجه به نگرش مثبت اعضای هیئت‌علمی نسبت به نظام آموزش الکترونیکی، پیشنهاد‌هایی جهت بهبود وضع موجود و حرکت به سمت اجرای نظام آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی ارائه گردید.

  

 

متن کامل [PDF 216 kb]   (1554 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي(توصیفی- تحلیلی) | موضوع مقاله: آناتومی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.